Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focusum 2 yaşında


Önerilen Mesajlar

Merhabalar.
Aracım 2. yılını doldurdu ve ilk sene sonu yaptığım yorumları ve izlenimleri 2. sene içinde sizlerle paylaşacağım.
Aracım 2013 style dizel focus sedan ve ticari taksi olarak kullanmaktayım.
2 sene sonuna doğru sağ tekerlek bilyesi ve bir kaç ay sonra da sol tekerlek bilyesi değiştirmek zorunda kaldım; sağ bilye değişirken rot başı ve rot kolu değişti.
Çok yoğun kullanımda ve 175.000 km olmasına karşın ön takımda sadece bunlar değişti.
Bu gün bu yazıyı yazarken yine serviteyim ve ilk defa ön diskleri değiştiriyorum. Arka diskleri de balatalar bittiğinde değiştireceğim.
2. senemi bitirirken 175.000 km oldu aracım. Geçen sene 85.000 km yapmıştım.
175.000 km olmasında rağmen halen daha baskı balata değişmedi. Sadece debriyaj ön merkez değişti onun sebebi de yağ kaçırıyor olmasıydı.
Baskı balatayı şehir için yoğun kullanmama rağmen bu kadar gitmesi beni şaşırttı.
2. sene sonunda bu km ye göre bu kadar arıza çıkarması normal mi değil mi bilemiyorum sizin yorumlarını bekliyorum.
Ticari taksilerin her sene Tüv muayene istasyonlarından geçmesi gerekiyor ve her sene egsoz muayenesi gerekiyor. Egsoz ölçüm değerlerini geçen seneye göre karşılaştırdığımda biraz daha fazla olduğunu gördüm.
Aracımda şöför koltuk yükseklik ayar kolunun plastiği kırıldı ama değiştirmedim bu şekilde kullanılabilir.
2 sene bitti ve aracımdan halen daha çok memnunum. Lastiklerimi 215/55/16 ölçülerinden 205/55/16 lastik ebatlarına geçiş yapıcam. 205 ebat lastikleri henüz takmadım ama aldım bekletiyorum bir kaç haftaya da takılır. Yine yazlık lastik aldım ve yine 205 ebatına döndücem yazlık lastiklerde de.
Şimdilik bu kadar. Teşekkür ederim. Hoşçakalın.

Mustafa Çakıroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 14
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İşlerinin iyi gitmesine sevindim, bu kadar kısa sürede bu kadar km yapabildiğine göre yeterince müşteri var diye düşünüyorum. 

Parça değişimleri olması gerektiği gibi. Aşınan ve rutinde değişebilen parçalar nihayetinde.

Yumuşak kullandığın ortada. Disk ve debriyajların bu kadar dayanmış olması şaşırtıcı aslında.  

Felaket tellallılığı yapmış olmayayım ama yakında baskı balata masrafı çıkar.

Edirne'nın çok yoğun şehir içi trafiğinin olmaması ve kuru iklime sahip olması da bu güzel sonuçlarda pay sahibidir bence.

Emsiyon değerleirnin bozulması da normal. DPF yeterince hırpalanmıştır bu sürede. 

Bu arada kaç takım fren balatası yedin?

Güzel birlikteliğinizin devamını dilerim. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...

Baskı balatanın bu km lerde olması  şaşılacak bir durum değil. 

 

Benim kardeşim Gaziantep'te %90 şehir içi kullanımında 330.000 km de aracını satana  kadar baskı balatası orjinaldi. Araç Fiat Albea dizeldi. 

 

Tamamen kullanım stiliyle alakalı

  

Hasan Seyyitoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 7 ay sonra...

İşlerinin iyi gitmesine sevindim, bu kadar kısa sürede bu kadar km yapabildiğine göre yeterince müşteri var diye düşünüyorum. 

Parça değişimleri olması gerektiği gibi. Aşınan ve rutinde değişebilen parçalar nihayetinde.

Yumuşak kullandığın ortada. Disk ve debriyajların bu kadar dayanmış olması şaşırtıcı aslında.  

Felaket tellallılığı yapmış olmayayım ama yakında baskı balata masrafı çıkar.

Edirne'nın çok yoğun şehir içi trafiğinin olmaması ve kuru iklime sahip olması da bu güzel sonuçlarda pay sahibidir bence.

Emsiyon değerleirnin bozulması da normal. DPF yeterince hırpalanmıştır bu sürede. 

Bu arada kaç takım fren balatası yedin?

Güzel birlikteliğinizin devamını dilerim. 

Kusura bakmayın çok büyük bir aradan sonra tekrar buradayım.

Cem abicim, fren balatalarını hatırlayamıyorum ne sıklıkta değiştirdiğimi ama servisten öğrenmeye çalışacağım.

Bu arada araç 227.000 km oldu.

Halen daha baskı balata değişmedi.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 ay sonra...
240.000 km de baskı değişti. Aracı satamadan debriyaj su koyuverdi ve değiştirmek zorunda kaldık. Aracın ikinci sahibi olacak kişi yeni debriyajı güle güle kullanır artık [emoji18]

Bende baskı balatayı değiştirmeyi düşünüyordum aracım 93000 km de kaçırma falan yok ama yukarda kavrıyor buda hızlı vites değişiminde sarsabiliyor bütün focuslarmı böyle acaba bi ayarı yokmu bu debriyaj sisteminin?
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Gerek yok değiştirmeye bence. Kullanabildiğiniz kadar kullanın. Ben taksici olmama rağmen bu km ye kadar kullanabildim. Sizde o km leri görebilirsiniz. Ki; beni yolda bırakana kadarda çalıştım. Geri viteste kilitledi yine de kullanmaya devam ettim. İyice bitene kadar kullanmak zorunda kaldım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.