Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford'dan Tamamen Yeni Yüksek Teknoloji Benzinli Motorlar


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Ford; tamamen yeni, yüksek teknolojili ve yüksek yakıt verimliliği sunan benzinli motor üretimi için Bridgend Motor fabrikasına (İngiltere) 181 milyon £ yatırım yapacak. Bu yatırımın 14.67 milyon £'u Welsh Hükümetinden geliyor ve üretime 2018 sonunda başlanacak.

Bu fabrika şuan itibarıyla 1.25 lt, 1.4 lt, 1.6 lt, 1.5 lt eb, 1.6 lt eb ayrıca diğer firmalar için 3.0 lt, 3.2 lt, 4.0 lt ve 5.0 lt benzinli motorları üretmekte.

Tamamen yeni motor ailesinin tasarım ve geliştirmesi için Ford Dunton Teknik Merkezi (İngiltere), Ford Merkenich Teknik Merkezi (Almanya) ve Ford Aachen Ar-Ge merkezi (Almanya) ile birlikte çalıştı.

Bu yılın başlarında, Ford dünya çapında 5 milyon adet Ecoboost motorlu araç sattı, Avrupa'da ise her 4 araçtan 1'i Ecoboost motorlu oldu. 1.0 lt Ecoboost motor ise Avrupa'nın en popüler Ecoboost seçeneği olurken her 5 araçtan 1'i 1.0 lt Ecoboost'a sahip.

Motorun litresi veya benzeri hiç bir açıklama şuan yer almadı, sunuldukça buradan güncellemesini yaparız :) Hayırlı olsun

Ek eski başlık: 1.0 Ecoboost Silindir Kapama buradan okunabilir

Ford_to_produce_new_family_of_high-tech_

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Elektrik destekli yani hibrit benzinli yaparlar mı acaba? Güçlü olmak kaidesiyle tabi, ben isterim böyle bir şey.

Kim istemez ki :)

1.0 ecoboost + superchips ile 150 ps den fazlası alınabiliyor zaten. Şahsen zor tutuyorum kendimi. 1.0 ecoboostu insanlara anlatamazken 1.5 eb 240 ps i gelin de anlatın. Patlar o turbo patlar :)

Peugeot 308 R hybrit ile 1.6 lt. motordan elektrik desteği ile 500 HP alıyor, bizim gözümüz bu kadar yüksekte değil tabi ki de(zaten çok pahalı olur) 240 HP yeterli :P umarım Ford böyle güçlü ve ekonomik bir motor üretir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Çok değil en fazla 2 yıl önce burada küçük motorların başarısını dillendirince itirazdan geçilmiyordu, bakıyorum da şimdi daha küçük daha güçlü akımı almış yürümüş. 

Dikkat ile yürütülen bir algı operasyonu sonunda kullanıcılar Avrupa gereğinde küçük hacim'e sıcak bakmaya (sonunda) başladı. Benzer bir uygulama şimdilerde Amerika'da da yapılıyor ... geçenlerde o konuda konuştuk, nasıl yapılıyor? dedim ... "dikkatle ve sabırla" cevabını aldım.  :)

Amerika için bir kaç örnek ...

- Ürün yerleştirme : TV dizileri (özellikle gençlerin izlediği) vs. mecralara küçük hacimli + küçük araç yerleştirme. Kaza sahnelerinde "küçük" araçlara yer vermeme, kaza yapılacaksa Muscle, SUV veya FullSize Sedan denen araçlar kullandırma.

- Lobicilik : Otomotiv şirketleri lobi faaliyetlerine resmen para yığıyor, bu lobiciler aracılığı ile de özellikle kitle iletişim araçları + yazılı/görsel basına baskı yapıyorlar. Örnek: Pennsilvania taksi kontratı yenilenirken lobiciler eski "FullSizeSedan" (Örnek:Crown Victoria'lar) yerine modern araçlar seçilmesi için baskı kurup tercihi MPV'lerden (Örnek:Galaxy) yana kullandırdılar.  Not:Bu arada Ford Connect Taxi'ler Amerika'nın her tarafında giderek artıyor.

- Algı Yaratma : Küçük (görece) motorların güçlü olabileceğini göstermek için Ford Interceptor projesini başlattı. 2,3EB motorlu ve federal+yerel güvenlik güçleri için özel olarak yapılan bu araçlar kıtanın her tarafında çakarları ile dolaşıyor ve Amerikalılara (normalde beğenmedikleri) 2lt seviyesinde neler başarılabileceğini gösteriyor. 

- Çeşitlilik : Neredeyse her ürüne -ufak motor- seçeneği koyma. (Örnek:Mustang) ve sigorta şirketlerine baskı yaparak ufak hacimli araçlara daha ucuz poliçe teklifi oluşturma.

- Çevre : Biri daha önce söyleseydi inanmazdım ama 2013 yılından beri Amerikalı otomotiv üreticileri -çevre- kuruluşlarına yılda 1,1 milyar dolar civarında kaynak aktarmaya başlamış. Amaç belli ... ufak hacimli, aşırı beslemeli, daha az yakıt tüketen araçlara yönelmek adına çevrecilerden destek alma.

- Kötüleme : Bu işin en gırgır (en azından benim için) ayağı. Bilinçaltında olumsuz algı yaratmak için -role model- kullanma. Örnek mi? Paul Reubens'e (onu Pee Wee Hermann tiplemesi ile tanırsınız) Pirius kullandırma ... söz konusu kişinin kariyeri pedofili, teşhircilik ve uyuşturucu davalarına katılmaktan ibaret olduğu için Pee Wee'nin Pirius seçmesi ister istemez akıllara kazınıyor. (oyunu ne kadar acımasız oynuyorlar, öyle değil mi?) 

Sonuç: Amerikalılar henüz farkında değil ama en fazla 5 yıl içinde V8 motorlar için (neredeyse otomatik olarak) "gereksiz,almaya değmez" demeye başlayacak ve tercihlerini 2lt ve altı için kullanacaklar. Bir sonraki adım ise (Amerikalıların deyimi ile) "Yarım galonluk!" yani 2lt altı (aşırı beslemeli) benzinli motorlar ile desteklenen elektrikli tahrik sistemine, yani Hybrid'e geçiş olacak.

...en azından planlanan bu. 

Kaan Yagizer tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...

bugün sabah açtığım başlıkta belirttiğim 1.25 eb motorun olması gerektiğini ford a yazdım.. onlarda mail le cevap verip bu tür fikirlerimi

http://social.ford.com da yazabileceğimi yazmışlar. belli mi olur siz istersiniz, bir sonraki arabada görürsünüz diye sloganları var.

 

bende siteye üye oldum, 1.0 motorla, 1.5 motor arasında bir boşluk olduğunu, 1.0 ın başka markaların piyasaya yeni lanse edeceği motorların gerisinde kaldığını yazdım. 1.25 litre 140 bg, 200-220 tork luk bir ecoboost motorun bu boşluğu doldurabileceğini yazdım. bg in tek başına yetmediğini, motor hacminin artıp buna paralel olarak tork unda artması gerektiğini belirttim. (malum 1.0 ın 100 ve 125 bg tork eğrisi aynı, kimse 4000 devirde araba kullanmayacağına göre çok ciddi fark oluşturmuyor güç anlamında)

 

haydi hayırlısı diyelim... 2-4 sene sonra yeni alma ihtimalim olacak araba focus 4 olmazsa gerek fiyatından gerekse motorundan dolayı üzülürüm..

bugün titanium 1.0 focus 77.000 tl, bendeki style ile hemen hemen aynı donanıma sahip elantra dizel 73.000 tl.. olacak iş değil yani.. yeni astra ve yeni elantra nın focus 4 den önce çıkıyor olması belki focus 4 için lehimize sonuçlar doğurabilir.

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.