Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Ford FOCUS 3 1.0 Ecoboost Motor conta yaktı


Samet Kum

Soru

Merhaba arkadaşlar bir konuda fikrinizi ve bilginize danışmak istedim.

2013 yılında aldığım 2012 Focus 3 1.0 ecoboost Sıfır aracım var 35846 km de.15.000 bakımıda 30.000 bakımıda Kent fordda aracı aldğım yerde yaptırdım.4 gün önce yoldayken motor arızası verdi ve araç yolda kaldı ford yol yardımını arayıp aracı servise çektirdik.Radyatör suyunu besliyen hortumda mühendislik hatası varmış ve ford servislerine aracınızı geri çağırın bu hortumların değişiminin yapılmasını söylemiş ama malesef servisim beni aramadı ve hortum patlayıp motor conta yakmış.Servis ve ford kendi hatasını kabul ediyor,bana araç tahsis ediceklerini ve ücretsiz olarak herşeyi yapıcaklarını söylüyolarlar.Motoru söküp otosana yollayıp otosanda tamirmi yada sıfır motormu olucağına karar verilicekmiş.Eğer motor tamir olursa bir kayıp yaşarmıyım? yada 2.el fiyatına bu durum yansırmı? yada motoru değiştirmek için bir baskı kurmalımıyım? Tanıdığım ve yardımcı olabiilcek iletişime geçtğim avukatlar var. Sizde yardım ederseniz Allahın izniyle en doğru ve kayıp yaşamadan bu durumdan kurtulmak istiyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Yeni bir motor, tamir edilmiş bir motordan her zaman daha iyidir diye düşünüyorum.

Motorunuzun değiştirilmesini isteyin. Kaan abinin de dediği gibi, kopartabileceğiniz şeyleri kopartmaya bakın. Ek garanti fena olmaz. :D

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

gaza getirmek gibi olmasın ama conta yakmış bir motorun tamirini kesinlikle kabul etmezdim, hiç sıkıntı çıkarmasa bile satarken sıkıntı yaşarsınız, 

ben yeni araç alırken muhakkak servise gösterip kayıtlarına baktırırım , böyle bir işlem görmüş motoru olan aracıda kesinlikle almam .

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Conta Yakma : Tabirine açıklık getirmek lazım. 

Aslında bu tabirin teknik bir temeli yok, zaten yeni araçlarda bildiğiniz anlamda "conta" da yok, motor toplarken ısıl mukavemeti çok yüksek yarı akışkan - sıvı conta kullanıyoruz. Yani yanacak bir şey yok.

Peki bu terim neden hala kullanılıyor?

...aşırı hararet nedeni ile kapak'ta (yani içinde subapların ve cam millerinin bulunduğu motor üst kısmında) hasar oluşması, yani ani/aşırı ısı nedeni ile alüminyum kapağın -şişmesi- ve sonuçta subab çalışmasında arıza ve kompresyon kaybı yaşanması açıklaması yerine "Conta Yakmış" deyip geçiyorsunuz. 

Yani conta yakma tam bir açıklama değil ama motorda hasar var! demenin (öyle derseniz uzun - uzun hasarın neden/nasıl/niçin olduğunu anlatırsınız) kısa yolu bu ... Conta Yanmış! Auuuu! diyorsunuz ... araç sahibi ... Ahhh! Vah! Vah! diyor ve teşhis koyma kısmı kolayca (her iki taraf için) aşılıyor.

Peki sizin vak'a da bakılan ne? %100 emin olmak zor ama büyük ihtimal ile gövde'de (yani pistonların ve krank'ın olduğu alt parça) hasar var mı ona bakıyorlardır. Aşağıda hasar varsa (mesela gömlek çizilmiş veya subap piston tepesine çakma yapmışsa) sandık motor atarlar, yoksa sadece kapak değişir.

Sadece kapak değişir ise ne zararı var? ...bazı arkadaşlarımızın belirttiği gibi ISIS (Servis kaydı) üzerinde yarım motor değişimi kaydı olacaktır. Size bir zararı yok ama aracı satarken birileri bu kayda ulaşırsa bilgiyi fiyat kırmak için kullanabilir.  Sandık motor atılırsa ne olur? Araç muayeneye gider, ruhsat sayfası değişir ve motor / şase numarasından (bilgisayara bakmaya gerek kalmadan) motor değiştiği anlaşılır.  Bunun ne zararı var? Aslında hiç ... bana kalırsa avantajı bile var.

O durumda "Araç 60,000km'de ama 30,000'de Ford komple motor değiştirdi" diyebilirsiniz ... her durumda (olası) mağduriyetinizi gidermek adına (bence) ek garanti talep etmenizde yarar var.

Bir de ek yapayım ... size ikame araç temin edilmiş, Ford'u ve bayiyi sıkıştırmanıza gerek yok. Dönüş yapmak ve karar vermek için büyük ihtimal ile motorunuza bakan servisin (yetkili rektifiyeci) raporunu bekliyorlardır.

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

2 Gündür giremedim foruma ilgilenen herkese teşekkürler.İkame aracı daha yeni alabildim 8gün üstüne. Dün genel merkezden aradılar aracın motorunun revizyona gireciğini soylediler yani tamir edilicekmiş bende hayır tamiri kabul etmiyrm ben size güvenmek zorunda değilim ne kadar hasar var ne şekilde tamir edildi diye vs. ve ikinci el fiyatında sorun yaşarım kırarlar bu aracın fiyatını dedim otosandaki bayanda tamirden başka bir seçenek yok dedi.O zaman telefonu kapatlım zaten görüştüğüm avukatım var davacı olucam tamir edilmiycek o araç dedim.o zaman servisiniz arayın işlemi durdursunlar dedi. Servisimi arayıp motor söküldümü diye sordum sökülmemiş daha. otosanı tkrr aradım ve aranmayı bekliyorm ddm tekrar başka bir kadın aradı ve durumu tekrar anlattım ve daha once arayan kadının motoru daha sökmeden tamire nasıl karar vermiş diye sordum ve kafamdaki soruları tekrar sıraladım.İkame araç durumunu sordum 10 gün kalması lazım aracın serviste dedi ama ayarlıycağını söyledi . Bu şikayetlerimi üst birime bildiriceğini konunn tekrar inceleniceğini söyledi.Tekrardan haber bekliyorum.Ek garanti dediğiniz nedir tam olarak?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Mağduriyetinizi gidermeleri için size verecekleri bir nevi hediye.Normal 3 yıl garanti üstüne satın aldığımız garanti sanırım bahsedilen ek garanti.İkame araçta 8 işgünü geçince arabayı veriyorlar.8 gün değil bilginiz olsun.Motordaki hasarı servis tespit ettiyse belki buna istinaden tamir göreceğini söylemiş olabilirler size.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Günlerdir uğraşıyorum hala bir bilgi alamıyorum 5 ağustosdan beri dönüş bekliyorum diye araıyorum kimse aramıyo fordu biz kafamızda büyütmüşüz galiba tek yaptıkları ikame araç vermek sonra kimse ne arayıp ne soruyo

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Samet bey aracınız Kent'te değil mi? Eğer öyle ise -detaylı- bilgiyi Kent'ten alabilirsiniz. Sonuçta Ford "revizyon" talimatı vermiş ise söz konusu işlemi Kent yapıyordur. Onların BMiS'i ile (Bay Müşteri İlişkileri Sorumlusu) görüşürseniz aracınızın onarımının hangi aşamada olduğu bilgisini size verirler.  

Ya da size iş kartı açan Servis Danışmanından da bilgi alabilirsiniz. (ek opsiyon)

Büyük ihtimal ile motor açılmış, aşağıda hasar görülmemiş ... blok'ta sıkıntı olmadığı için kapak kontrol'e gitmiştir. Kapak döndüyse (teknik ölçümden) motoru toplamaya başlamışlardır. Bir - iki gün elde tutup test ederler, her şey yerli yerinde mi bakar, size iade ederler. Siz de bu arada ikame aracınızı kullanırsınız.

Not: Profil fotoğrafı acaip karizma olmuş, beğendim. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.